23 januari 2022

De juiste manier om een SEO specialist in te huren

2 min read

Een goede zoekoptimalisatie is erg handig als je het kunt bereiken, maar het kan veel werk kosten. Als je een dergelijke service nodig heeft, zijn hier een paar dingen om te overwegen terwijl je op zoek bent naar een gekwalificeerde kandidaat voor de baan. De beste manier om ervoor te zorgen dat je een SEO specialist inhuurt die zijn of haar vak goed verstaat, is ervoor te zorgen dat je zelf genoeg weet over zoekmachine optimalisatie, zodat je ervoor kunt zorgen dat de kandidaat weet hoe het werk gedaan moet worden. Als je je SEO-kennis moet opfrissen, is er online allerlei informatie te vinden via diverse websites. 

Het sollicitatiegesprek

Zodra je een persoon of bedrijf vindt waar je je SEO wilt uitbesteden en dat wil helpen bij het bouwen van de SEO van je website, moet je ervoor zorgen dat je de juiste vragen stelt voordat je ze inhuurt. Vragen met betrekking tot SEO terminologie kunnen een goede plek zijn om te beginnen, en je moet de vragen aanpassen aan de aard van je bedrijf en aan hoe een succesvolle SEO campagne eruit zou moeten zien voor jouw website. 

Maak gebruik van de referenties

Als de specialist in kwestie referenties deelt, leer dan zoveel mogelijk daarvan. Dit omvat het analyseren van wat ze zeggen en wat ze niet zeggen, het plannen van bepaalde vragen om ze te stellen en weten welke informatie je eigenlijk wilt leren als je die vragen stelt. Omdat geen twee kandidaten hetzelfde zijn, moet je je vragen afstemmen op de persoon zelf in plaats van een standaardvragenlijst bij te houden. Het is ook belangrijk om te weten dat niet elke referentie nuttig kan zijn voor het beoordelen van een kandidaat, vooral als die referentie bijzonder oud is of een achtergrond heeft die geen verband lijkt te houden met wat je nu zoekt.

Doelen stellen

Het is ook de moeite waard om ervoor te zorgen dat de manier waarop je SEO-specialist zijn of haar werk doet, aansluit bij de werkwijze van jouw bedrijf. Je kan dit doen door te bespreken hoe je je het succes van je website voorstelt met de potentiële specialist en je doelen voor de functie samen op te stellen. Je moet ook duidelijk maken dat je om de zoveel tijd voortgangsrapportages nodig hebt met behulp van geloofwaardige SEO tools. Je kunt er ook niet zomaar van uitgaan dat je informatie krijgt waar je niet om hebt gevraagd, dus zorg ervoor dat je vanaf het begin precies beschrijft wat je wilt van je werkrelatie met de SEO-specialist, zodat het van beiden partijen gelijk duidelijk is wat te verwachten van elkaar. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *