Online marketing uitbesteden: waar en waarom?

Anno 2021 is het onmisbaar om online nog niet aanwezig te zijn met je bedrijf. Vooral door de nasleep van de pandemie is het belang van online vindbaarheid duidelijker geworden. Het beleid van de overheden hebben de detailhandel (en anderen) tot volle sluiting geforceerd. Het bestaan van sommige bedrijven kwam hierdoor in gevaar en er zijn helaas enkele bedrijven failliet verklaard. In dit artikel lichten wij het belang van online marketing toe o.b.v. voorbeelden.

De customer journey

De customer journey bestaat uit diverse fasen. Deze fasen zijn: oriëntatie, overweging, aankoop, service en loyaliteit. Vooral de eerste twee fasen worden middels het internet vervuld. De consument maakt steeds meer gebruik van online kanalen om te kunnen oriënteren wat betreft een product of dienst. Het alleen maar adverteren op landelijke dagbladen of op televisie kan tekort komen voor het in contact komen met je doelgroep.

Tuurlijk, als je op senioren focust, dan is de kans groot dat deze doelgroep niet 100% of voor een groot deel op online kanalen oriënteert, maar dat begint ook wel te veranderen.

Meten is weten

Meten is weten en alle online marketinginspanningen kun je meten. Het effect van een bepaalde campagne kun je hierdoor makkelijk achterhalen. Optimalisatie en budgetbepaling kun je ook hierop baseren, waardoor je effectiever ”reclame” maakt.

Daarnaast kun je precies meten en weten welke doelgroep op je website is gekomen of een bepaalde campagne heeft gezien. Dit kun je zelf bepalen voordat je een campagne draait. Bij andere kanalen, zoals sociale media kun je niet zelf van te voren bepalen wie jouw content moet zien. Met de inzichten kun je wellicht tot nieuwe – nog niet bekende- doelgroepen komen die winstgevend zijn.

Kortom, met online marketing kun je precies achterhalen waar elke euro naar toe is gegaan en wat het heeft opgeleverd.

Uitbesteden voor meer succes

Het uitbesteden van de online marketing activiteiten aan een marketing bureau rotterdam of communicatiebureau rotterdam kan winstgevend zijn omdat een bureau:

  • De juiste kennis en ervaring heeft
  • De beste kanalen per branche kent
  • Kan helpen met het bouwen van de online reputatie
  • Focust op de online marketing en jij kunt op andere aspecten focussen

Kortom, het stimuleren van je online vindbaarheid is super belangrijk omdat de hedendaagse consument online te vinden is, je inspanningen kunt meten en voldoende mogelijkheden hebt om dit uit te besteden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *