28 november 2021

Wat zijn influencers?

2 min read

Influencers zijn populair in marketing. Influencer marketing uitbesteden is big business, maar wat zijn influencers? Influencers in de sociale media zijn mensen die een reputatie hebben opgebouwd en populair zijn in een bepaald gebied. Ze kunnen trends creëren en hun volgers aanmoedigen om producten te kopen. Influencers kunnen ook leads en sales genereren, die ze kunnen gebruiken om producten of diensten te promoten. Influencers worden meestal ook betaald door hun volgers om reviews te schrijven over producten, diensten of services die zij aanbevelen. Om een Influencer te worden, moet een individu een social media account zoals een Instagram-account hebben en deze onderhouden. Om een Influencer te zijn, moet iemand veel volgers hebben. 

Marketing zonder influencers

Normale gebruikers van sociale media kunnen ook een zeer effectief promotiemiddel zijn voor je bedrijf. Het sturen van gratis spullen naar mensen, die vervolgens stories plaatsen met hun producten, is een makkelijke manier van influencer marketing zonder echte influencers. Hoe vaker mensen een link of product hebben gedeeld, hoe beter het zal worden. Deze influencer marketing houdt in dat er gratis productmonsters worden verstuurd. Veel freebies zijn verkrijgbaar bij affiliate marketeers en e-commerce bedrijven. Deze links en samples worden dan gebruikt om je affiliate product te promoten wanneer er een relevante aanbieding te koop is. Dit kan vooral nuttig zijn voor online retailers die hun eigen producten of diensten promoten.

Data driven digital marketing

Om succesvol te zijn in digital marketing, moet je zich richten op resultaten. De beste manier om tot deze resultaten te komen is door data driven marketing. Wat is data-driven marketing? Data driven marketing is marketing waarbij je je acties en strategie baseert op data. De data van de klant wordt meestal verkregen via de website of via andere instrumenten zoals email. Data van de website kan inzicht geven in welke klant er naar welke producten kijkt, welke artikelen hij of zijn leest, hoe lang hij of zij zich op de website bevindt en zelfs wat voor device de klant heeft. Al deze informatie kan gebruikt worden om betere digital marketing neer te zetten. Hierbij gaat het uiteindelijk om dat je betere resultaten behaalt. Dit kan meer traffic naar je website zijn voor reclame inkomsten of een betere conversie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *